카테고리 없음

DUAL RESET WITH LOSS OF DATA AND AUTORECOVERY (DSC-22_20-90-10 P ⅝)

airbustory 2024. 3. 11. 10:51
728x90
반응형

Title: Navigational Precision in Airbus: Dual Reset with Loss of Data and Autorecovery

Introduction:
As aviation technology continues to advance, Airbus pilots are equipped with sophisticated Flight Management Systems (FMS) that play a pivotal role in ensuring accurate navigation during flights. The Dual Reset with Loss of Data and Autorecovery procedure, outlined in the Airbus documentation (DSC-22_20-90-10 P ⅝), addresses scenarios where the integrity of the Flight Management System is compromised due to a significant discrepancy between the Mixed Inertial Navigation System (MIX IRS) and the actual aircraft position. In such instances, a careful and precise response is crucial to maintain the highest standards of safety and navigation accuracy.

Understanding the Dual Reset Procedure:
The term "Dual Reset" refers to the simultaneous recalibration of both Inertial Reference Systems (IRS) on an Airbus aircraft. This procedure becomes necessary when the MIX IRS position, a combined average of the left and right IRS positions, deviates by more than 20 nautical miles from the actual position of the aircraft. This discrepancy prompts the flight crew to consider a manual FM (Flight Management) position update.

Significance of 20 NM Discrepancy:
The 20-nautical mile threshold serves as a critical trigger for the flight crew to reassess the accuracy of the aircraft's navigation system. This threshold is established based on a careful analysis of potential errors and ensures that any deviation beyond this limit is promptly addressed. This proactive approach enhances the precision and reliability of the aircraft's navigation, mitigating the risk of unintended route deviations.

Implementation of Manual FM Position Update:
When the MIX IRS and actual positions differ by more than 20 NM, the flight crew is required to initiate a manual FM position update. This involves cross-checking external navigation references, such as radio navigation aids, with the onboard navigation systems. The flight crew manually inputs the corrected position into the Flight Management System, aligning it with the true geographical coordinates of the aircraft.

Autorecovery Feature:
To further enhance operational efficiency and safety, Airbus aircraft are equipped with an autorecovery feature. Once the manual FM position update is completed, the system autonomously works to realign the IRS with the corrected position. This autorecovery mechanism minimizes pilot workload and ensures a swift return to optimal navigation performance.

Conclusion:
The Dual Reset with Loss of Data and Autorecovery procedure exemplifies the commitment of Airbus to maintaining the highest standards of navigational precision and safety. By establishing a systematic response to deviations in the MIX IRS and actual positions, this procedure enables pilots to address discrepancies promptly and restore the integrity of the Flight Management System. Through a combination of manual intervention and advanced autorecovery features, Airbus continues to uphold its reputation for cutting-edge technology and unwavering dedication to the safety of air travel.

반응형