카테고리 없음

SRS GA Mode (DSC-22_30-40-90-20 P ½)

airbustory 2024. 2. 24. 11:15
728x90
반응형

Title: Understanding the Significance of SRS GA Mode in Airbus Operations

Introduction:

In the dynamic world of aviation, staying abreast of the latest technologies and procedures is paramount for professionals in the cockpit. One such critical aspect of Airbus operations is the SRS GA Mode, outlined in detail in the DSC-22_30-40-90-20 P ½ documentation. As a seasoned airline professional pilot operating Airbus aircraft, it is imperative to comprehend the nuances of this system to ensure safe and efficient flight operations, especially during the crucial phase of a go-around.

SRS GA Mode Overview:

SRS, or Speed Reference System, is an integral component of the Airbus Fly-By-Wire system that provides essential speed guidance during various phases of flight. When engaging the Go-Around (GA) mode, the aircraft transitions to a different set of parameters to facilitate a smooth climb and departure from the missed approach procedure.

Key Parameters and Limitations:

The heart of the matter lies in understanding the limits imposed by SRS GA Mode. According to DSC-22_30-40-90-20 P ½, the higher limit of the target speed is determined by the lowest value between two crucial parameters:

1. 25 knots above VLS: VLS, or the Lowest Selectable Speed, is a critical reference speed during approach and landing. During a go-around, the aircraft aims to climb at a speed no higher than 25 knots above this reference, ensuring a controlled ascent without compromising safety margins.

2. 15 knots above VLS with one engine inoperative: In the unfortunate event of an engine failure during a go-around, the permissible speed increases to 15 knots above VLS. This adjustment acknowledges the increased challenge of climbing with reduced thrust, emphasizing the importance of a measured and calculated climb in such scenarios.

3. 5 knots below VMAX: VMAX represents the maximum operating speed for a go-around. SRS GA Mode ensures that the target speed does not exceed this upper limit, guaranteeing that the aircraft remains within its performance envelope during this critical phase.

Managed Speed Activation:

A noteworthy point to highlight is the transition to managed speed at SRS GA engagement. As the go-around mode is activated, the aircraft switches to a managed speed mode, where the Flight Management and Guidance System (FMGS) takes control of speed management. This transition adds an extra layer of automation, aiding pilots in maintaining optimal speeds during the climb phase.

Conclusion:

In the intricate world of Airbus operations, the SRS GA Mode is a vital element that demands meticulous attention from professional pilots. Understanding the specified parameters and limitations outlined in the DSC-22_30-40-90-20 P ½ documentation is paramount for ensuring the safety and efficiency of go-around procedures. As aviators, our commitment to continuous learning and mastery of aircraft systems is essential to navigating the complexities of modern aviation successfully.

반응형